loading...

تورهاي مسافرتي

شادي سفر ارئه تورهاي مسافرتي خارجي/داخلي /شماره تماس88993177

بازدید : 284
11 زمان : 1399:2

بيروت با تهران در حدود 1’.30” فاصله زماني دارد و فاصله هوايي آن نيز بر پايه 3.30 ساعت محاسبه مي شود. فرودگاه بين المللي رفيق حريري بيروت در 9 كيلومتري مركز بيروت و در حومه جنوبي آن قرار گرفته و تنها فرودگاه عملياتي تجاري لبنان محسوب مي شود. شركت هاي هواپيمايي خاورميانه بيشترين تردد را به اين فرودگاه داشته و از سوي مجله "اسكاي تركس" به عنوان دومين فرودگاه و مركز حمل و نقل هوايي برتر در خاورميانه برگزيده شده است. با مراجعه به پايگاه اينترنتي اطلاعات سودمندي در رابطه با پروازها و ساير موارد در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

آب و هوا

بيروت از آب و هواي مديترانه اي برخوردار است كه از ويژگي هاي آن مي توان به تابستان هاي مرطوب، گرم و خشك، بهار و پاييز مطلوب و معتدل و زمستان هايي سرد و باراني اشاره كرد. آگوست(مرداد-شهريور) گرم ترين ماه در بيروت محسوب شده كه ميانگين دماي هوا به 32 درجه سانتيگراد مي رسد. ژانويه و فوريه(دي تا اسفند) نيز خنك ترين ماه هاي اين شهر با ميانگين دماي 11 درجه سانتيگراد هستند. طي بعد از ظهر و عصر جريان باد از سمت غرب و دريا به خشكي بوده اما در طول شب اين جريان معكوس شده و باد از خشكي به سمت دريا مي وزد.

فرهنگ

فرهنگ بيروت تحت تاثير مردم و تمدن هاي مختلفي مانند يوناني ها، رومي ها، عرب ها، عثماني ها و فرانسوي ها قرار دارد. دانشگاه حقوق در مركز شهر بيروت يكي از اولين نمونه هاي احداث شده در اين زمينه بوده و مركز رهبري مطالعات و پژوهش هاي حقوقي در امپراتوري روم شرقي محسوب مي شده است. در ويرانه هاي مركز شهر بيروت نيز آثاري از هفت تمدن مختلف يافت شده است.

غذا

غذاهاي لبناني شامل مقدار فراواني نشاسته، غلات مختلف، ميوه ها، سبزيجات، ماهي تازه و ديگر غذاهاي دريايي مي شود. اين در شرايطي است كه لبناني ها از گوشت سفيد مانند مرغ بيش از گوشت قرمز استفاده مي كنند. مصرف گوشت قرمز اغلب شامل استفاده از گوشت بره در سواحل و گوشت بز در مناطق كوهستاني مي شود. همچنين، غذاهاي لبناني شامل مقدار فراواني از سبزيجات معطر، سير و روغن زيتون كه اغلب با چاشتي آبليموي تازه همراهند، مي شوند.

تور لبنان

از جمله غذاهاي مطرح لبناني مي توان به موارد زير اشاره كرد:

"Baba Ghanouj" - اين غذا شامل بادمجان كبابي، تاهينه، روغن زيتون، آب ليمو و پوره سير مي شود.

"باقلوا" - يكي از دسرهاي شيرين و مورد علاقه لبناني ها است كه از ورقه هاي فيلو، دانه هاي خوراكي مانند پسته و بادام و شربتي از تركيب گلاب يا عصاره پرتقال با شكر تهيه مي شود. اين دسر به صورت لوزي يا مثلث بريده مي شود.

"Batata Harra" - از سيب زميني تند با ادويه بسيار تهيه مي شود.

"Chawarma" - تركيبي از گوشت قرمز يا مرغ كبابي با سبزيجات است كه به صورت ساندويچ سرو مي شود.

"Chic Taouk" - از مرغ كبابي طعم دار شده با آب ليمو و سير تهيه مي شود كه ادويه هاي مختلفي مانند دارچين و زيره به آن افزوده مي شود.

"Fattoush" - سالادي حاوي نان تست پيتا، خيار، گوجه فرنگي، نعناع و برخي گياهان ديگر است.

"فلافل" - غذايي شبيه كتلت هاي كوچك است كه از نخود تهيه شده و بسيار تند است.

"Fuul" - خوراكي از لوبياي قهوه اي و عدس قرمز است كه ليمو، روغن زيتون و زيره به آن افزوده مي شود.

"حلوا" - دسري شيرين و خمير مانند است كه بر روي آن دانه هاي خوراكي و ميوه مي ريزند.

"Hummus" - غذاي از مخلوط نخود، كنجد تاهيني، آب ليمو و سير است و معمولا با نان پيتا سرو مي شود.

"Mujaddara" - عدس پخته شده با گندم يا عدس است كه به همراه پياز سرخ شده در روغن نباتي درست مي شود.

"Mulukhiyah" - خورشتي از برگ گل ختمي، مرغ، گوشت گاو است كه بر روي آن پياز خام خرد شده ريخته مي شود. بر روي برنج آن نيز سركه ريخته مي شود.

"Tabbouleh" - سالادي محبوب در لبنان حاوي بلغور، گوجه فرنگي و نعناع است.

در ادامه فهرست رستوران هاي برتر بيروت مورد اشاره قرار گرفته است:

Tawlet - Souk el Tayeb (http://www.tawlet.com/)

Burger Bites (http://burgerbiteslb.com/)

Pacifico (http://www.pacificorestaurants.com/)

Karam (http://www.karambeirut.ae/index-2.html)

Couqley (http://www.couqley.com/)

Roadster diner (http://www.roadsterdiner.com/)

Margherita (http://www.pizzeriamargherita.com/)

Kabab-ji (http://www.kabab-ji.com/)

Chez Sophie (http://www.chezsophie-lb.com/)

Yazhou (http://yazhou-restaurant.com/fr/index.html)

گردشي در شهر

اغلب انتخاب ارزانترين و سريع ترين گزينه براي گردش در بيروت به اين بستگي دارد كه پرسش مذكور را با چه كسي مطرح كرده باشيد. در صورتي برخورداري از زمان كافي و با توجه به كيفيت مطلوب جاده ها و خيابان هاي بيروت، كرايه خودرو شخصي يكي از بهترين گزينه ها براي گردش و بازديد از مناطق مختلف اين شهر محسوب مي شود.

اتوبوس، ميني بوس و تاكسي نيز خدمات حمل و نقل عمومي در بيروت را تشكيل مي دهند. در اين ميان، چنانچه تصميم بر اجاره خودرو شخصي داشته باشيد، مراجعه به پايگا ههاي اينترنتي"http://www.avis.com.lb/ "، "http://www.beirutrentacar.com/ " به عنوان بهترين شركت هاي ارائه دهنده خدمات كرايه خودرو مي تواند مفيد واقع شود.

جاذبه هاي گردشگري

خريد در بيروت

در شرايط كنوني احداث مراكز خريد پيشرفته به يكي از اولويت هاي اداره كنندگان بيروت مبدل شده است. شناسايي اين مهم به عنوان يكي از نيازههاي يك شهر توريستي موجب شده تا در آينده نزديك مراكز خريد متعددي در بيروت به مرحله بهره برداري برسند. مهمترين مراكز خريد اين شهر عبارتند از :

"Le Mall"

اين مركز خريد در پنج طبقه و محوطه اي به مساحت 13 هزار متر مربع احداث شده است. در اين مركز خريد محصولات مختلفي عرضه شده و گروه هاي سني و جنسيتي مختلف را پوشش مي دهد. محوطه بازي كودكان، رستوران هاي مختلف و كافي شاپ از ديگر امكانات آن محسوب مي شوند.

"Beirut Mall" (http://www.beirutmall.com.lb/)

در اين مركز خريد با عرضه گستره وسيعي از محصولات و خدمات مواجه بوده و از اين رو مي توانيد تجربه خوبي از خريد كردن را كسب كنيد. معماري مدرن مركز خريد بيروت كه محوطه اي به مساحت 50 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده، بازديدكنندگان را مجذوب خود مي كند. اين مركز خريد داراي 8 طبقه (4 طبقه بر روي زمين و 4 طبقه زيرزمين) است.

"ABC Shopping Center" (http://www.abc.com.lb/)

يكي از بهترين مراكز خريد بيروت محسوب مي شود كه برندهاي مطرح داخلي و خارجي در زمينه هاي مختلف مانند ديزل، آرماني و ميوميو در آن به فعاليت مشغول هستند. اين مركز خريد مكاني مناسب براي خريد محصولات برندهاي مطرح اروپايي با قيمتي ارزان تر نسبت به كشورهاي مبدا آنها است.

"Beirut Souks" (http://beirutsouks.com.lb/)

اين مركز خريد در پنج بخش مختلف توسط معماران لبناني و بين المللي در محوطه اي به مساحت 128 هزار متر مربع احداث شده است.

تفريحگاه‌هاي ساحلي

خطوط ساحلي طولاني با دريايي شفاف و نيلگون كه امكانات و خدمات رفاهي و سرگرمي مختلفي در آنها ارائه مي شوند از ويژگي هاي سواحل بيروت هستند. اگر قصد داريد تا براي مدتي سبك زندگي تجملي را تجربه كرده و به آرامش برسيد، سواحل لبنان يكي از مكان هاي ايده آل براي شما محسوب مي شوند. از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

"Bamboo Bay"

"Cyan"

"Janna sur Mer"

"Jonas Beach"

"La Voile Bleue"

"Lagon Ski Club"

"Laguava Resort"

"Lazy B"

"O Cap"

"Ocean Blue"

جشنواره ها

نمايش عتيقه جات (ژانويه)(دي-بهمن)

مجموعه داران فصلي مي توانند طي اين رويداد و با حضور معامله گران عتيقه و آثار هنري كه گنجينه هاي خود را در معرض نمايش مي گذراند، قطعه اي خاص براي افزودن به مجموعه خود بيابند.

نمايش و فروش لحاف و پارچه (مارس)(اسفند-فروردين)

فروشندگان از شش استان لبنان در اين رويداد شركت كرده و به عرضه محصولات جديد خود كه در ارتباط با دوخت و بافندگي لحاف و پارچه هستند، مي پردازند.

جشنواره هنر وارن كانتي (ژوئن)(خرداد-تير)

صنعتگران محلي و منطقه اي در اين رويداد به عرضه نقاشي ها، صنايع دستي و ديگر آثار هنري خود مي پردازند.

تور باغ (ژوئن)

در اين رويداد امكان بازديد از پنج باغ زيبا و يادگيري برخي از اسرار كاشت گل و گياه از باغبانان با تجربه وجود دارد.

جشنواره بلوز (آگوست)(مرداد-شهريور)

در اين رويداد داخلي، گروه هاي موسيقي به اجرا پرداخته، نمايشي از خودروهاي كلاسيك برگزار شده و غذاهاي مختلفي در آن عرضه مي شوند.

جشنواره سيب (سپتامبر)(شهريور-مهر)

اين جشنواره به واسطه پايان فصل برداشت برگزار شده و در آن بازاري از محصولات كشاورزي و غرفه هايي كه به عرضه صنايع دستي و غذاهاي مختلف مي پردازند، تشكيل مي شود. موسيقي زنده و برنامه هاي سرگرمي براي كودكان از بخش هي ديگر آن محسوب مي شوند.

نمايش عتيقه جات (اكتبر)(مهر-آبان)

رويدادي مشابه با ماه ژانويه است كه در آن آثار هنري و عتيقه جات مختلفي مانند نقاشي ها، جواهرات نقره و طلا، كوزه، سفال و ... عرضه مي شوند.

جشنواره تاريخي رژه كالسكه سواران و كريسمس (دسامبر)(آذر-دي)

ساختمان هاي تاريخي، پس زمينه اي عالي براي برگزاري اين رويداد فراهم مي كنند. بيش از 100 كالسكه طي اين جشنواره از خيابان ها عبور مي كنند.

اماكن ديدني وتاريخي

"Byblos"

اين شهر از قدمتي 7 هزار ساله برخوردار بوده و يكي از قديمي ترين شهرهايي محسوب مي شود كه همچنان ويژگي مسكوني بودن خود را حفظ كرده است. اين شهر در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. اين شهر در گذشته مركز تجارت كاغذ پاپيروس بوده و ويرانه هاي قلعه Byblos از برجسته ترين مكان هاي آن محسوب مي شود.

"Jeita Grotto"

مجموعه غاري در 17.7 كيلومتري شمال بيروت است. اين غار به دو بخش غار زيرزميني بالايي و پاييني تقسيم مي شود. يكي از بزرگترين استالاكتيت هاي جهان به ارتفاع 27 فوت از سقف غار بخش بالايي آن آويزان است. بخش پاييني اغلب در فصل زمستان به واسطه افزايش سطح آب بسته مي شود.

"Beit ed-Dine"

مجموعه كاخي در 45 كيلومتري جنوب شرق بيروت بوده و يكي از نمونه هاي خوب معماري قرن نوزدهم لبناني ها محسوب مي شود. احداث آن بيش از 30 سال طول كشيده و در ساختش معماران و صنعتگران از كشورهاي مختلف مانند سوريه و ايتاليا حضور داشته اند.

"Downtown Beirut"

مركز شهر بيروت با صفاتي مانند شيك، جذاب و مدرن تشريح مي شود و به نوعي مي تواند بار ديگر "مرواريد يا عروس شهرهاي خاورميانه" باشد. در شرايطي كه بيروت طي 15 سال جنگ داخلي به قسمت هاي مختلفي تقسيم شده بود، اما اكنون منزلگاه فروشگاه هاي لوكس و پيشرفته، رستوران هاي مختلف و سبك زندگي مدرن در دل تاريخي كهن است.

"Anjar"

اين شهر باستاني در 58 كيلومتري بيروت قرار داشته و ويرانه هاي آن از جاذبه هاي مهم گردشگري لبنان و شهر بيروت محسوب مي شود. عدم مرمت و زلزله از جمله عوامل مهم در خرابي اين شهر بوده است.

"Baalbek"

اين شهر باستاني در 85 كيلومتري بيروت قرار داشته و گنجينه دوران امپراتوري روم در لبنان محسوب مي شود. اين شهر در ميراث جهان يونسكو ثبت شده است. معابد مختلفي در آن قرار داشته كه از آن جمله مي توان به معبد ژوپيتر و معبد ونوس اشاره كرد.

"Jounieh"

اين دهكده ماهيگيري طي ربع قرن گذشته پيشرفت و توسعه چشمگيري داشته و به يكي از مراكز اصلي جذب گردشگري لبنان مبدل شده است. اين شهر در 16 كيلومتري شمال بيروت قرار دارد.

"Qadisha Valley"

اين مكان در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده و محلي مقدس براي مسيحيان محسوب مي شود. اين مكان از چندين مايل زمين ناهموار و غارهايي كوچك كه به عنوان مقبره يا محل عبادت شخصي استفاده مي شده اند، تشكيل شده است.

"Sidon"

بزرگترين شهر در دوران فينيقي ها و سومين شهر بزرگ لبنان امروزي در 40 كيلومتري جنوب بيروت قرار گرفته است. اين شهر در گذشته دهكده اي ماهيگيري در ساحل مديترانه محسوب مي شد، اما به تدريج به منطقه اي تجاري و پايتخت جنوب لبنان مبدل شده است.

"Tyre Sour"

از زمان تاسيس آن در 2750 قبل از ميلاد، اين شهر همواره مركز فتح، كاوش و امپراتوري بوده است.Tyre به دليل سواحل زيبا و ديدني، بازارهاي روباز و ويرانه هاي رومي خود در لبنان معروف است.

بيروت با تهران در حدود 1’.30” فاصله زماني دارد و فاصله هوايي آن نيز بر پايه 3.30 ساعت محاسبه مي شود. فرودگاه بين المللي رفيق حريري بيروت در 9 كيلومتري مركز بيروت و در حومه جنوبي آن قرار گرفته و تنها فرودگاه عملياتي تجاري لبنان محسوب مي شود. شركت هاي هواپيمايي خاورميانه بيشترين تردد را به اين فرودگاه داشته و از سوي مجله "اسكاي تركس" به عنوان دومين فرودگاه و مركز حمل و نقل هوايي برتر در خاورميانه برگزيده شده است. با مراجعه به پايگاه اينترنتي اطلاعات سودمندي در رابطه با پروازها و ساير موارد در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

آب و هوا

بيروت از آب و هواي مديترانه اي برخوردار است كه از ويژگي هاي آن مي توان به تابستان هاي مرطوب، گرم و خشك، بهار و پاييز مطلوب و معتدل و زمستان هايي سرد و باراني اشاره كرد. آگوست(مرداد-شهريور) گرم ترين ماه در بيروت محسوب شده كه ميانگين دماي هوا به 32 درجه سانتيگراد مي رسد. ژانويه و فوريه(دي تا اسفند) نيز خنك ترين ماه هاي اين شهر با ميانگين دماي 11 درجه سانتيگراد هستند. طي بعد از ظهر و عصر جريان باد از سمت غرب و دريا به خشكي بوده اما در طول شب اين جريان معكوس شده و باد از خشكي به سمت دريا مي وزد.

فرهنگ

فرهنگ بيروت تحت تاثير مردم و تمدن هاي مختلفي مانند يوناني ها، رومي ها، عرب ها، عثماني ها و فرانسوي ها قرار دارد. دانشگاه حقوق در مركز شهر بيروت يكي از اولين نمونه هاي احداث شده در اين زمينه بوده و مركز رهبري مطالعات و پژوهش هاي حقوقي در امپراتوري روم شرقي محسوب مي شده است. در ويرانه هاي مركز شهر بيروت نيز آثاري از هفت تمدن مختلف يافت شده است.

غذا

غذاهاي لبناني شامل مقدار فراواني نشاسته، غلات مختلف، ميوه ها، سبزيجات، ماهي تازه و ديگر غذاهاي دريايي مي شود. اين در شرايطي است كه لبناني ها از گوشت سفيد مانند مرغ بيش از گوشت قرمز استفاده مي كنند. مصرف گوشت قرمز اغلب شامل استفاده از گوشت بره در سواحل و گوشت بز در مناطق كوهستاني مي شود. همچنين، غذاهاي لبناني شامل مقدار فراواني از سبزيجات معطر، سير و روغن زيتون كه اغلب با چاشتي آبليموي تازه همراهند، مي شوند.

تور لبنان

از جمله غذاهاي مطرح لبناني مي توان به موارد زير اشاره كرد:

"Baba Ghanouj" - اين غذا شامل بادمجان كبابي، تاهينه، روغن زيتون، آب ليمو و پوره سير مي شود.

"باقلوا" - يكي از دسرهاي شيرين و مورد علاقه لبناني ها است كه از ورقه هاي فيلو، دانه هاي خوراكي مانند پسته و بادام و شربتي از تركيب گلاب يا عصاره پرتقال با شكر تهيه مي شود. اين دسر به صورت لوزي يا مثلث بريده مي شود.

"Batata Harra" - از سيب زميني تند با ادويه بسيار تهيه مي شود.

"Chawarma" - تركيبي از گوشت قرمز يا مرغ كبابي با سبزيجات است كه به صورت ساندويچ سرو مي شود.

"Chic Taouk" - از مرغ كبابي طعم دار شده با آب ليمو و سير تهيه مي شود كه ادويه هاي مختلفي مانند دارچين و زيره به آن افزوده مي شود.

"Fattoush" - سالادي حاوي نان تست پيتا، خيار، گوجه فرنگي، نعناع و برخي گياهان ديگر است.

"فلافل" - غذايي شبيه كتلت هاي كوچك است كه از نخود تهيه شده و بسيار تند است.

"Fuul" - خوراكي از لوبياي قهوه اي و عدس قرمز است كه ليمو، روغن زيتون و زيره به آن افزوده مي شود.

"حلوا" - دسري شيرين و خمير مانند است كه بر روي آن دانه هاي خوراكي و ميوه مي ريزند.

"Hummus" - غذاي از مخلوط نخود، كنجد تاهيني، آب ليمو و سير است و معمولا با نان پيتا سرو مي شود.

"Mujaddara" - عدس پخته شده با گندم يا عدس است كه به همراه پياز سرخ شده در روغن نباتي درست مي شود.

"Mulukhiyah" - خورشتي از برگ گل ختمي، مرغ، گوشت گاو است كه بر روي آن پياز خام خرد شده ريخته مي شود. بر روي برنج آن نيز سركه ريخته مي شود.

"Tabbouleh" - سالادي محبوب در لبنان حاوي بلغور، گوجه فرنگي و نعناع است.

در ادامه فهرست رستوران هاي برتر بيروت مورد اشاره قرار گرفته است:

Tawlet - Souk el Tayeb (http://www.tawlet.com/)

Burger Bites (http://burgerbiteslb.com/)

Pacifico (http://www.pacificorestaurants.com/)

Karam (http://www.karambeirut.ae/index-2.html)

Couqley (http://www.couqley.com/)

Roadster diner (http://www.roadsterdiner.com/)

Margherita (http://www.pizzeriamargherita.com/)

Kabab-ji (http://www.kabab-ji.com/)

Chez Sophie (http://www.chezsophie-lb.com/)

Yazhou (http://yazhou-restaurant.com/fr/index.html)

گردشي در شهر

اغلب انتخاب ارزانترين و سريع ترين گزينه براي گردش در بيروت به اين بستگي دارد كه پرسش مذكور را با چه كسي مطرح كرده باشيد. در صورتي برخورداري از زمان كافي و با توجه به كيفيت مطلوب جاده ها و خيابان هاي بيروت، كرايه خودرو شخصي يكي از بهترين گزينه ها براي گردش و بازديد از مناطق مختلف اين شهر محسوب مي شود.

اتوبوس، ميني بوس و تاكسي نيز خدمات حمل و نقل عمومي در بيروت را تشكيل مي دهند. در اين ميان، چنانچه تصميم بر اجاره خودرو شخصي داشته باشيد، مراجعه به پايگا ههاي اينترنتي"http://www.avis.com.lb/ "، "http://www.beirutrentacar.com/ " به عنوان بهترين شركت هاي ارائه دهنده خدمات كرايه خودرو مي تواند مفيد واقع شود.

جاذبه هاي گردشگري

خريد در بيروت

در شرايط كنوني احداث مراكز خريد پيشرفته به يكي از اولويت هاي اداره كنندگان بيروت مبدل شده است. شناسايي اين مهم به عنوان يكي از نيازههاي يك شهر توريستي موجب شده تا در آينده نزديك مراكز خريد متعددي در بيروت به مرحله بهره برداري برسند. مهمترين مراكز خريد اين شهر عبارتند از :

"Le Mall"

اين مركز خريد در پنج طبقه و محوطه اي به مساحت 13 هزار متر مربع احداث شده است. در اين مركز خريد محصولات مختلفي عرضه شده و گروه هاي سني و جنسيتي مختلف را پوشش مي دهد. محوطه بازي كودكان، رستوران هاي مختلف و كافي شاپ از ديگر امكانات آن محسوب مي شوند.

"Beirut Mall" (http://www.beirutmall.com.lb/)

در اين مركز خريد با عرضه گستره وسيعي از محصولات و خدمات مواجه بوده و از اين رو مي توانيد تجربه خوبي از خريد كردن را كسب كنيد. معماري مدرن مركز خريد بيروت كه محوطه اي به مساحت 50 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده، بازديدكنندگان را مجذوب خود مي كند. اين مركز خريد داراي 8 طبقه (4 طبقه بر روي زمين و 4 طبقه زيرزمين) است.

"ABC Shopping Center" (http://www.abc.com.lb/)

يكي از بهترين مراكز خريد بيروت محسوب مي شود كه برندهاي مطرح داخلي و خارجي در زمينه هاي مختلف مانند ديزل، آرماني و ميوميو در آن به فعاليت مشغول هستند. اين مركز خريد مكاني مناسب براي خريد محصولات برندهاي مطرح اروپايي با قيمتي ارزان تر نسبت به كشورهاي مبدا آنها است.

"Beirut Souks" (http://beirutsouks.com.lb/)

اين مركز خريد در پنج بخش مختلف توسط معماران لبناني و بين المللي در محوطه اي به مساحت 128 هزار متر مربع احداث شده است.

تفريحگاه‌هاي ساحلي

خطوط ساحلي طولاني با دريايي شفاف و نيلگون كه امكانات و خدمات رفاهي و سرگرمي مختلفي در آنها ارائه مي شوند از ويژگي هاي سواحل بيروت هستند. اگر قصد داريد تا براي مدتي سبك زندگي تجملي را تجربه كرده و به آرامش برسيد، سواحل لبنان يكي از مكان هاي ايده آل براي شما محسوب مي شوند. از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

"Bamboo Bay"

"Cyan"

"Janna sur Mer"

"Jonas Beach"

"La Voile Bleue"

"Lagon Ski Club"

"Laguava Resort"

"Lazy B"

"O Cap"

"Ocean Blue"

جشنواره ها

نمايش عتيقه جات (ژانويه)(دي-بهمن)

مجموعه داران فصلي مي توانند طي اين رويداد و با حضور معامله گران عتيقه و آثار هنري كه گنجينه هاي خود را در معرض نمايش مي گذراند، قطعه اي خاص براي افزودن به مجموعه خود بيابند.

نمايش و فروش لحاف و پارچه (مارس)(اسفند-فروردين)

فروشندگان از شش استان لبنان در اين رويداد شركت كرده و به عرضه محصولات جديد خود كه در ارتباط با دوخت و بافندگي لحاف و پارچه هستند، مي پردازند.

جشنواره هنر وارن كانتي (ژوئن)(خرداد-تير)

صنعتگران محلي و منطقه اي در اين رويداد به عرضه نقاشي ها، صنايع دستي و ديگر آثار هنري خود مي پردازند.

تور باغ (ژوئن)

در اين رويداد امكان بازديد از پنج باغ زيبا و يادگيري برخي از اسرار كاشت گل و گياه از باغبانان با تجربه وجود دارد.

جشنواره بلوز (آگوست)(مرداد-شهريور)

در اين رويداد داخلي، گروه هاي موسيقي به اجرا پرداخته، نمايشي از خودروهاي كلاسيك برگزار شده و غذاهاي مختلفي در آن عرضه مي شوند.

جشنواره سيب (سپتامبر)(شهريور-مهر)

اين جشنواره به واسطه پايان فصل برداشت برگزار شده و در آن بازاري از محصولات كشاورزي و غرفه هايي كه به عرضه صنايع دستي و غذاهاي مختلف مي پردازند، تشكيل مي شود. موسيقي زنده و برنامه هاي سرگرمي براي كودكان از بخش هي ديگر آن محسوب مي شوند.

نمايش عتيقه جات (اكتبر)(مهر-آبان)

رويدادي مشابه با ماه ژانويه است كه در آن آثار هنري و عتيقه جات مختلفي مانند نقاشي ها، جواهرات نقره و طلا، كوزه، سفال و ... عرضه مي شوند.

جشنواره تاريخي رژه كالسكه سواران و كريسمس (دسامبر)(آذر-دي)

ساختمان هاي تاريخي، پس زمينه اي عالي براي برگزاري اين رويداد فراهم مي كنند. بيش از 100 كالسكه طي اين جشنواره از خيابان ها عبور مي كنند.

اماكن ديدني وتاريخي

"Byblos"

اين شهر از قدمتي 7 هزار ساله برخوردار بوده و يكي از قديمي ترين شهرهايي محسوب مي شود كه همچنان ويژگي مسكوني بودن خود را حفظ كرده است. اين شهر در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. اين شهر در گذشته مركز تجارت كاغذ پاپيروس بوده و ويرانه هاي قلعه Byblos از برجسته ترين مكان هاي آن محسوب مي شود.

"Jeita Grotto"

مجموعه غاري در 17.7 كيلومتري شمال بيروت است. اين غار به دو بخش غار زيرزميني بالايي و پاييني تقسيم مي شود. يكي از بزرگترين استالاكتيت هاي جهان به ارتفاع 27 فوت از سقف غار بخش بالايي آن آويزان است. بخش پاييني اغلب در فصل زمستان به واسطه افزايش سطح آب بسته مي شود.

"Beit ed-Dine"

مجموعه كاخي در 45 كيلومتري جنوب شرق بيروت بوده و يكي از نمونه هاي خوب معماري قرن نوزدهم لبناني ها محسوب مي شود. احداث آن بيش از 30 سال طول كشيده و در ساختش معماران و صنعتگران از كشورهاي مختلف مانند سوريه و ايتاليا حضور داشته اند.

"Downtown Beirut"

مركز شهر بيروت با صفاتي مانند شيك، جذاب و مدرن تشريح مي شود و به نوعي مي تواند بار ديگر "مرواريد يا عروس شهرهاي خاورميانه" باشد. در شرايطي كه بيروت طي 15 سال جنگ داخلي به قسمت هاي مختلفي تقسيم شده بود، اما اكنون منزلگاه فروشگاه هاي لوكس و پيشرفته، رستوران هاي مختلف و سبك زندگي مدرن در دل تاريخي كهن است.

"Anjar"

اين شهر باستاني در 58 كيلومتري بيروت قرار داشته و ويرانه هاي آن از جاذبه هاي مهم گردشگري لبنان و شهر بيروت محسوب مي شود. عدم مرمت و زلزله از جمله عوامل مهم در خرابي اين شهر بوده است.

"Baalbek"

اين شهر باستاني در 85 كيلومتري بيروت قرار داشته و گنجينه دوران امپراتوري روم در لبنان محسوب مي شود. اين شهر در ميراث جهان يونسكو ثبت شده است. معابد مختلفي در آن قرار داشته كه از آن جمله مي توان به معبد ژوپيتر و معبد ونوس اشاره كرد.

"Jounieh"

اين دهكده ماهيگيري طي ربع قرن گذشته پيشرفت و توسعه چشمگيري داشته و به يكي از مراكز اصلي جذب گردشگري لبنان مبدل شده است. اين شهر در 16 كيلومتري شمال بيروت قرار دارد.

"Qadisha Valley"

اين مكان در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده و محلي مقدس براي مسيحيان محسوب مي شود. اين مكان از چندين مايل زمين ناهموار و غارهايي كوچك كه به عنوان مقبره يا محل عبادت شخصي استفاده مي شده اند، تشكيل شده است.

"Sidon"

بزرگترين شهر در دوران فينيقي ها و سومين شهر بزرگ لبنان امروزي در 40 كيلومتري جنوب بيروت قرار گرفته است. اين شهر در گذشته دهكده اي ماهيگيري در ساحل مديترانه محسوب مي شد، اما به تدريج به منطقه اي تجاري و پايتخت جنوب لبنان مبدل شده است.

"Tyre Sour"

از زمان تاسيس آن در 2750 قبل از ميلاد، اين شهر همواره مركز فتح، كاوش و امپراتوري بوده است.Tyre به دليل سواحل زيبا و ديدني، بازارهاي روباز و ويرانه هاي رومي خود در لبنان معروف است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 451
  • بازدید کلی : 25935
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی