loading...

تورهاي مسافرتي

شادي سفر ارئه تورهاي مسافرتي خارجي/داخلي /شماره تماس88993177

بازدید : 268
11 زمان : 1399:2

دومين كشور بزرگ جهان، يعني كانادا، داراي طبيعت بكر، مناظر روح انگيز و مكان هاي منحصر به فردي است كه هر گردشگر را به وجد خواهد آورد. از سواحل گرفته تا همه شهرهاي كانادا مناظر بي نظيري دارد. اين كشور مهد شهرهاي پرجنب و جوش و غني از فرهنگ ها است كه با زيبايي هاي فوق العاده اي عجين شده اند. شما مي توانيد در بازديد از قسمت غربي كانادا، كوه هاي راكي، شهرهاي اطراف ونكوور، ويكتوريا و كلگري (Calgary) را در برنامه سفر خود قرار دهيد. شايان ذكر است كه در بخش مركزي كشور نيز آبشار نياگارا، تورنتو، اوتاوا، مونترال و شهر كبك، از محبوب ترين مكان هاي پرطرفدار گردشگري به حساب مي آيند. همچنين براي گردشگراني كه درياي كانادا در شرق كشور را در برنامه سفر خود قرار داده اند، بازديد از زيبايي پارك ملي گروس مورن (Gros Morne)، همراه با شهرهاي اطراف هليفكس (Halifax) و شهر سنت جان (St. John’s) مي تواند براي آنها تبديل به خاطره اي تكرار نشدني شود. شايد جاده هاي يخ زده و ساكت شمال كانادا براي گردشگري نامطلوب باشد اما فرصتي عالي براي مشاهده خرس هاي سفيد قطبي در حيات وحش، كشف زيبايي هاي طبيعي پارك ملي ناهاني و بازديد از شهرهاي وايت هورس (Whitehorse) و يِلو نايف (Yellowknife) به شمار مي آيد.

  1. آبشار نياگارا

اين آبشار مشهور، از معروف ترين جاذبه هاي طبيعي كشور كانادا به حساب مي آيد كه هر ساله ميليون ها بازديد كننده را از سراسر دنيا به خود مي بيند. آبشار نيگارا در امتداد مرز كانادا با آمريكا قرار دارد و براي رسيدن به آن به اندازه يك رانندگي يك ساعته از تورنتو فاصله داريد. ارتفاع اين آبشار در حدود 57 متر مي باشد و به همين دليل شما بايد سقوط آب را از فاصله اي مناسب تماشا كنيد. بدون شك بيش از يك قرن است كه تنگه نياگارا و آبشار نياگارا توانسته اند گردشگران زيادي را ميخكوب و محو زيبايي هاي خود كنند. بين اواسط قرن نوزدهم و بيستم تلاش هاي فراواني صورت گرفت تا به كمك قايق ها و بشكه هاي مخصوص از بلنداي اين آبشار سقوط هاي آزاد جذاب و تفريحي انجام گيرد. اين ماجرا و تعبيه تلسكوپ هاي مخصوص جهت تماشاي آبشار از راه دور، سبب شد علاوه بر تماشاي زيبايي هاي آبشار، جشنواره ها و تفريحات جالبي نيز در كنار آن برپا شود كه تا به امروز نيز ادامه دارد، خانواده ها از قدم زدن در مكان هاي مخصوصي كه در كنار تنگه و آبشار نياگارا تعبيه شده است لذت مي برند.

ويزاي كانادا

  1. پارك ملي بنف (Banff) و كوه هاي راكي

پارك ملي بنف درست در قلب كوه هاي با شكوه راكي قرار دارد، جايي در استان آلبرتا (Alberta) كه بسياري از مناظر روح انگيز كانادا را در اختيار گردشگران قرار مي دهد. در اين پارك شما مي توانيد به تماشاي درياچه فيروزه اي، قله هاي پوشيده از برف و يخچال ها بنشيند و از مناظر آن لذت ببريد. بدون اغراق جواهر اين پارك را مي توان درياچه لوئيز (Lake Louise) دانست، جايي كه نقش كوه هاي راكي داخل آب هاي فيروزه اي درياچه خودنمايي مي كند و بازديد كنندگان مي توانند به راحتي در كنار ساحل آن به قدم زني مشغول شوند. مسير آيسفيلد پارك وي كه از درياچه لوئيس شروع و به جسپر (Jasper) ختم مي شود، يكي از خاطره انگيز ترين تجارب رانندگي زندگي شما را رقم خواهد زد. در انتهاي جنوب پارك، شهر كوچك و دوست داشتني بنف قرار دارد كه انواع ويلاهاي اجاره اي، مراكز خريد و رستوران ها و كافه ها را در دل خود جاي داده است. بنف در زمستان ميزبان ورزش هاي زمستاني است! پيست اسكي درياچه لوئيز و دهكده سان شاين (Sunshine)، دو مقصد پرطرفدار علاقمندان به ورزش اسكي محسوب مي شود.

  1. برج سي ان (CN) در شهر تورنتو

در كرانه سواحل درياچه اونتاريو (Ontario) و در بزرگترين شهر كانادا، برجي بلند به نام سي ان خودنمايي مي كند، اين برج بلند تبديل به يكي از نشان هاي معروف كانادا شده است. برج سي ان كه يكي از بلندترين سازه هاي ساخت دست بشر است، 553 متر ارتفاع دارد و داراي امكاناتي همچون رستوران 360 درجه اي مي باشد كه مهمانان آن مي توانند در كنار ميل كردن غذا، از مناظر شهري و چشم انداز دريا نهايت لذت را ببرند. همچنين براي لذت بيشتر گردشگران از چشم اندازهاي اطراف، تلسكوپ هايي تعبيه شده است كه با قدرت زوم بالايي كه دارند جزئيات شهر را به تصوير مي كشند. اتاقك هاي شيشه اي نيز تجربه هيجان انگيزي را براي شما رقم خواهند زد. با ورود به اين اتاقك هاي شيشه اي، آن هم در آن ارتفاع، تمام مناظر طبيعي و شهري زير پاي شماست. حتي افرادي كه تصميمي براي رفتن به داخل برج ندارند، در نزديكي آن توقف كرده و محو زيبايي هاي اين سازه ساخت دست بشر مي شوند. برج سي ان تقريباً از تمامي نقاط شهر قابل مشاهده است. برج نورپردازي شده و در هنگام شب، به رنگ هاي مختلفي در مي آيد كه بسيار جذاب و دوست داشتني خواهد بود.

  1. كبك قديم (Vieux-Quebec)

كبك قديمي يك ميراث جهاني ثبت شده در يونسكو است، شهري كوهستاني كه در ارتفاعات قرار دارد و داراي تاريخي ترين ساختمان هاي شهر مي باشد. قسمتي از شهر كه ارتفاع كم تري دارد و در امتداد رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence) محل اصلي سكونت و اقامت شاتوفرانتونك (Château Frontenac) است. اين مكان همچنين بسياري از گنجينه هاي ديگر را در دل خود جاي داده است. قسمت كوهستاني كبك بر روي صخره هاي مرتفعي واقع شده كه حتي ارتفاعشان به 100 متر بالاتر از سطح زمين نيز مي رسد و جاذبه هاي گردشگري همچون قلعه (Citadel)، دشت ابراهيم (Plains of Abraham)، ميدان پليس دام (Place d’Armes) و پارك تاريخي توپخانه (Parque Historique de l’Artillerie) در آن قرار دارد. اين منطقه يكي از محبوب ترين مناطق تاريخي كانادا است و به خوبي براي گردشگري توسعه يافته است. گردشگران در كبك علاوه بر لذت بردن از مناطق تاريخي، مي توانند در خيابان تِرِزور (Rue du Trésor) به تماشاي آثار هنري هنرمندان سرگرم شوند، سري به موزه هاي اين شهر از جمله موزه تمدن (de la Civilisation) بزنند و بازديدي هم از مراكز خريد، كافه ها و رستوران هاي داشته باشند.

  1. ويسلر (Whistler)

ازونكوور (Vancouver) تا پيست اسكي و شهر زيباي ويسلر تنها 2 ساعت رانندگي در پيش خواهيد داشت. در حاليكه ويسلر هميشه يك منطقه ورزشي مهم در فصل زمستان است، در فصل تابستان نيز مقصدي عالي براي دوست داران ورزش هايي همچون گلف و دوچرخه سواري كوهستاني به شمار مي آيد. به طوركلي در تمام سال و در تمام فصول فضاي شهري آن پر جنب و جوش و پر نشاط است. اين شهر در سال 2010 ميلادي توانست توجه ها را به خود جلب كند چراكه به عنوان يكي از مكان هاي برگزاري بازي هاي المپيك زمستاني 2010 انتخاب شده بود. گردشگران در ويسلر مي توانند به فعاليت هاي ورزشي همانند اسكي آن هم در كلاس جهاني مشغول شوند، امكانات تفريحي در فضاي باز را تجربه كنند، چشم اندازها و مناظر زيبا را ببينند و از خدمات هتل ها و رستوران ها بهره شوند.

  1. ساختمان پارلمان در اتاوا (Ottawa’s Parliament Hill)

ساختمان پارلمان در بالاي رودخانه اوتاوا بنا شده است و معماري آن مانند ساختمان هاي پارلماني به سبك نئو گوتيك (Neo-Gothic) متعلق به نيمه دوم قرن نوزدهم است. پارلمان را كه نظاره كنيد، برجسته ترين قسمت آن برج صلح (Peace) است كه مجلس عوام را از سنا جدا مي كند. در قسمت ورودي پارلمان نيز مشعل صد ساله اي وجود دارد. اين مشعل، در سال 1966 به سبب افتخار 100 سالە كنفدراسيون كانادا ساخته شد. همچنين پشت ساختمان پارلمان نيز در داخل يك باغ، مجسمه اي قرار دارد. در بخش ورودي پارلمان نگهبانان كت قرمز نيز مشغول رژه رفتن هستند. كمي پايين تر از پارلمان هيل در كنار رودخانه اوتاوا، مسير پياده روي مخصوصي احداث شده است كه پياده روي در آن بسيار رمانتيك و لذت بخش است.

  1. سنت جان سيگنال هيل (St. John’s Signal Hill)

ورودي بندر سنت جان جايي مشرف به شهر و دريا، محلي است كه مكان تاريخي ملي سيگنال هيل در آن واقع شده است. اين اسم بدان جهت انتخاب شده كه در سال 1901 در اين مكان، اولين سيگنال بي سيم، دريافت شد. هرچند كه ارتفاعات كنوني اين منطقه در سال هاي 1812 ساخته شد، اين كشورنقش استراتژيك و مهمي در جنگ هفت ساله با فرانسه ايفا كرده است. برج كابوت (Cabot) يكي از مكان هاي اصلي در سيگنال هيل به شمار مي آيد. اين برج در سال 1897 به جهت يادبودي ماندگار براي چهارمين سالگرد كشف نيوفاندلند (Newfoundland) ساخته شد. اين مكان همچنين يادآور گوليلمو ماركوني (Guglielmo Marconi) نيز مي باشد، در سال 1901 لو اولين سيگنال تلگراف راديويي در طول اقيانوس اطلس را با بيش از 2700 كيلومتر برد از پولدو (Poldhu) در انگلستان برقرار كرد. در اين برج نمايشگاه هاي تاريخي هيل سيگنال و تاريخ ارتباطات (با بخش ويژه اي در مورد ماركوني) نيز داير است. در بالاي برج، گردشگران مي توانند نظاره گر چشم اندازهاي پانوراما از شهر و ساحل باشند. از برج تا كيپ اسپير (Cape Spear) شرقي ترين نقطه آمريكاي شمالي قابل رويت است.

  1. مونترال قديمي (Old Montreal)

به بخش قديمي مونترال خوش آمديد! جايي با طعم ساختمان هاي قديمي تاريخي، همراه با چاشني مكان هاي ديدني گردشگري و رستوران هاي متعدد! ارابه هايي، گردشگران را ميان خيابان هاي سنگ فرش شده جا به جا مي كنند و ميدان هاي باز شهر را به آنها نشان مي دهند. مونترال شهري مدرن و شلوغ است اما بخش قديمي آن كمي پايين تر از ساحل قرار دارد و خالي از هرگونه شلوغي، سروصدا و آلودگي است و به نوعي به پناهگاهي براي گردشگران تبديل شده است. اگر شانس حضور در اين بخش قديمي را داشتيد، حتماً سري به دو مكان تاريخي بازار بونسكور (Marché Bonsecours) و خيابان بونسكور (Rue Bonsecours) بزنيد. تماشاي ساختمان سالن قديمي شهر، كليساي سلطنتي نوتردام، محله پرجنب و جوش ژاك-كارتيه (Jacques-Cartier) و سالن شهر 1870 نيز تجربه جذابي خواهد بود.

  1. مهاجرت خرس قطبي در منيتوبا (Manitoba)

يكي از منحصر به فردترين جاذبه هاي گردشگري كانادا، مهاجرت خرس هاي قطبي است. گردشگران مي توانند نظاره گر رفتن اين موجودات زيبا به سمت يخ هاي خليج هادسون (Hudson) در نزديكي شمال منيتوبا باشند. اجتماعي كوچك هر ساله در فصل پاييز امكان بازديد را براي گردشگران فراهم كرده است. بازديد با اين تورها به شما اين امكان را مي دهد كه سوار بر ماشين هاي مخصوصي شويد كه پنجره هايش حفاظ دارند و اين امكان را به شما مي دهند تا خرس هاي قطبي را از نزديك مشاهده كنيد. زمان مشاهده مهاجرت اوليه در ماه اكتبر يا نوامبر است، دقيقاً زمانيكه خرس ها منتظر يخ بستن آب و تبديل شدن به يخ پيش از ورد به آنها هستند.

  1. خليج كوچك فاندي (Bay of Fundy)

وقت سفارت كانادا

اين خليج در منطقه شرقي كانادا جايي در ميان نيوبرانزويك (New Brunswick) و نوا اسكوشيا (Nova Scotia) قرار دارد و به دليل جزر و مدهاي شگفت انگيزي كه دارد شهرت يافته است. بالا و پايين شدن اين جزر و مدهاي عجيب حتي به 19 متر نيز مي رسد و در نمونه هاي جهاني، پديده عجيبي به شمار مي آيد. برخي از محبوب ترين مكان ها و مناظر در امتداد خليج فاندي قرار دارند كه ديدنشان خالي از لطف نيست، از جمله آنها مي توان به صخره ها، سنگ هاي به وجود آمده در هوپ ول كيپ (Hopewell Cape)، پارك ملي فاندي، مسير پياده روي فاندي و جزيره گرند مانان (Grand Manan) اشاره كرد.

  1. بندرگاه داخلي ويكتوريا

تنها تعداد كمي از شهرهاي كانادايي با احداث بندر، كار زيبايي را براي توسعه آن شهر انجام داده اند. اين مكان رويايي داراي فضايي عالي براي قدم زدن، آرامش، خريد و ناهار خوردن در رو به روي بندر است. در مركز اين منطقه هتل تاريخي امپرس (Empress) قرار دارد كه‌ يكي از زيباترين ساختمان هاي شهر به شمار مي آيد. در طول ساليان سال امپرس ميزبان و پذيراي ملكه ها و پادشاهان بوده و حالا امروزه چاي با طعم سنتي و عطر خوب آن يكي از جذابيت ها و عوامل برجسته در جذب گردشگراني است كه به ويكتوريا عزيمت مي كنند. اين منطقه در تمامي طول سال جزو محبوب ترين مقاصد گردشگري به حساب مي آيد اما در فصل تابستان گردشگران زيادي را به خود مي بيند و از جنب و جوش بيشتري برخوردار است.

  1. پارك ملي گروس مورن (Gros Morne)

اين پارك ملي در نيوفاندلند (Newfoundland) واقع شده است و تا محبوب ترين پارك هاي ملي كانادا فاصله بسيار زيادي دارد، اما كشف طبيعت بكر اين منطقه و چشم اندازهاي زيبايي كه از كوه ها و رودهاي داخل تنگه هاي سرسبز به نمايش مي گذارد ارزش طي كردن اين مسافت زياد را دارد. اين پارك در ليست ميراث جهاني يونسكو نيز ثبت شده است. گروس مورن شامل ديوارهاي صخره اي شيب دار، آبشارها و سنگ هاي جالبي است كه توسط آب هاي فريز شده يخچال ها دچار خوردگي شده اند. اكثريت بازديدكنندگان براي بيشتر لذت بردن از مناظر اين منطقه همراه يك تور سوار قايق مي شوند. اما مسيرهاي پياده روي و كاياك سواري نيز براي كساني كه قصد دارند به تنهايي وارد منطقه شوند تعبيه شده است. اين پارك ملي در فصل زمستان جمعيت بازديد كننده كمتري را به خود مي بيند اما به لطف پيست اسكي، پارك در فصل هاي سرد نيز از ياد ورزش دوستان نمي رود.

  1. استنلي پارك ونكوور

استنلي پارك يكي از بزرگ ترين گنجينه هاي ونكووراست كه مساحتش به 405 هكتار مي رسد و با دسترسي راحت در قسمت غربي مركز شهر واقع شده است. استنلي پارك در حقيقت در شبه جزيره قرار دارد و با اقيانوس احاطه شده است، همچنين در اين پارك درختاني همچون سرو قرمز بزرگ و درختان كاج داگلاس (Douglas) به چشم مي خورند. به لطف يك ديوار امن ميان دريا و خشكي كه به نوعي سد دريايي محسوب مي شود، مسيري جهت دويدن، پياده روي و دوچرخه سواري ايجاد شده است. شما در اين منطقه چشم اندازهاي دوست داشتني و روح انگيزي از شهر و كوه ها نظاره خواهيد كرد. رانندگي كردن در اين مسير نيز حال و هواي خاص خودش را دارد. شما در اين پارك شاهد آكواريوم ونكوور، درياچه بيور (Beaver)، عمارت استنلي پارك و باغچه گل رز خواهيد بود. همچنين در بخشي از مناطق استنلي پارك ونكوور تعدادي ستون توتم وجود دارد كه قدمتشان به 100 سال پيش باز مي گردد. جالب است بدانيد ستون توتم در حقيقت تير يا چوبي است كه نقوش جانوران محافظ قبايل مختلف سرخپوستان روي آن منقوش شده.

  1. كلگري استمپيد (Calgary Stampede)

اگر شانس حضور در كانادا را داشتيد بي انصافي است كه در برنامه سفر خود جايي براي شركت در جشنواره كلگري استمپيد نداشته باشيد. اين جشنواره ده روزه يكي از بزرگترين رويدادهاي برنامه ريزي شده در غرب كانادا است. بسياري از مردم محلي و مسافران تابستاني ساعاتي از برنامه تعطيلات خود را به كلگري استمپيد اختصاص مي دهند. اين بار در ماه ژوئيه، شهر كالگري تبديل به يك شهري واقعاً غربي مي شود. در جشنواره كلگري استمپيد، مردم به جاي پوشيدن لباس هاي كار معمولي، شلوار جين و چكمه گاوچران ها را بر تن مي كنند. همچنين رويدادهاي روزانه نمايش اسب سواران، مردم را از سراسر آمريكاي شمالي براي لذت هيجان سواركاري، بازي ها، غذا و تماشاي نمايش هاي فوق العاده شبانه گرد هم مي آورد. در طول زمان جشنواره در اطراف شهر، صبحانه استمپيد به صورت رايگان توسط موسسات متعدد ميزباني مي شود. اين مراسم صبحانه خوري، يا در داخل ساختمان و يا در فضاي باز انجام مي شود و معمولاً پنكيك نيز سرو مي گردد. شايان ذكر است كه به طور معمول بسياري از اساتيد بزرگ موسيقي كشور براي تماشاي اين رويداد به شهر مي آيند.

  1. موزه حقوق بشر كانادا

جديدترين جاذبه شهر وينيپگ (Winnipeg)، كه توجه ساكنين كانادا و كل مردم كشورهاي جهان را به خود جلب كرده، موزه كانادايي حقوق بشر است. اين موزه در نزديكي فوركس (Forks) و در سال 2014 افتتاح شد، معماري موزه حقوق بشر كانادا داراي يك طراحي منحصر به فرد است و نماي آن بسيار چشم نواز مي باشد. در طراحي بناي اين موزه از هندسه و معماري گرفته تا رنگ آن از مناظر كانادا الهام گرفته شده است. همچنين مفهوم پشت موزه نيز تك و خاص بوده، بطوريكه حتي در زمان تصميم گيري براي آن اين موضوع به موردي بحث بر انگيز تبديل شده بود. موزه حقوق بشر كانادا داستان هاي شخصي را به تصوير مي كشد، ديدگاه هاي مختلفي را به نمايش مي گذارد و بر طيفي از موضوعات تمركز مي كند.

دومين كشور بزرگ جهان، يعني كانادا، داراي طبيعت بكر، مناظر روح انگيز و مكان هاي منحصر به فردي است كه هر گردشگر را به وجد خواهد آورد. از سواحل گرفته تا همه شهرهاي كانادا مناظر بي نظيري دارد. اين كشور مهد شهرهاي پرجنب و جوش و غني از فرهنگ ها است كه با زيبايي هاي فوق العاده اي عجين شده اند. شما مي توانيد در بازديد از قسمت غربي كانادا، كوه هاي راكي، شهرهاي اطراف ونكوور، ويكتوريا و كلگري (Calgary) را در برنامه سفر خود قرار دهيد. شايان ذكر است كه در بخش مركزي كشور نيز آبشار نياگارا، تورنتو، اوتاوا، مونترال و شهر كبك، از محبوب ترين مكان هاي پرطرفدار گردشگري به حساب مي آيند. همچنين براي گردشگراني كه درياي كانادا در شرق كشور را در برنامه سفر خود قرار داده اند، بازديد از زيبايي پارك ملي گروس مورن (Gros Morne)، همراه با شهرهاي اطراف هليفكس (Halifax) و شهر سنت جان (St. John’s) مي تواند براي آنها تبديل به خاطره اي تكرار نشدني شود. شايد جاده هاي يخ زده و ساكت شمال كانادا براي گردشگري نامطلوب باشد اما فرصتي عالي براي مشاهده خرس هاي سفيد قطبي در حيات وحش، كشف زيبايي هاي طبيعي پارك ملي ناهاني و بازديد از شهرهاي وايت هورس (Whitehorse) و يِلو نايف (Yellowknife) به شمار مي آيد.

  1. آبشار نياگارا

اين آبشار مشهور، از معروف ترين جاذبه هاي طبيعي كشور كانادا به حساب مي آيد كه هر ساله ميليون ها بازديد كننده را از سراسر دنيا به خود مي بيند. آبشار نيگارا در امتداد مرز كانادا با آمريكا قرار دارد و براي رسيدن به آن به اندازه يك رانندگي يك ساعته از تورنتو فاصله داريد. ارتفاع اين آبشار در حدود 57 متر مي باشد و به همين دليل شما بايد سقوط آب را از فاصله اي مناسب تماشا كنيد. بدون شك بيش از يك قرن است كه تنگه نياگارا و آبشار نياگارا توانسته اند گردشگران زيادي را ميخكوب و محو زيبايي هاي خود كنند. بين اواسط قرن نوزدهم و بيستم تلاش هاي فراواني صورت گرفت تا به كمك قايق ها و بشكه هاي مخصوص از بلنداي اين آبشار سقوط هاي آزاد جذاب و تفريحي انجام گيرد. اين ماجرا و تعبيه تلسكوپ هاي مخصوص جهت تماشاي آبشار از راه دور، سبب شد علاوه بر تماشاي زيبايي هاي آبشار، جشنواره ها و تفريحات جالبي نيز در كنار آن برپا شود كه تا به امروز نيز ادامه دارد، خانواده ها از قدم زدن در مكان هاي مخصوصي كه در كنار تنگه و آبشار نياگارا تعبيه شده است لذت مي برند.

ويزاي كانادا

  1. پارك ملي بنف (Banff) و كوه هاي راكي

پارك ملي بنف درست در قلب كوه هاي با شكوه راكي قرار دارد، جايي در استان آلبرتا (Alberta) كه بسياري از مناظر روح انگيز كانادا را در اختيار گردشگران قرار مي دهد. در اين پارك شما مي توانيد به تماشاي درياچه فيروزه اي، قله هاي پوشيده از برف و يخچال ها بنشيند و از مناظر آن لذت ببريد. بدون اغراق جواهر اين پارك را مي توان درياچه لوئيز (Lake Louise) دانست، جايي كه نقش كوه هاي راكي داخل آب هاي فيروزه اي درياچه خودنمايي مي كند و بازديد كنندگان مي توانند به راحتي در كنار ساحل آن به قدم زني مشغول شوند. مسير آيسفيلد پارك وي كه از درياچه لوئيس شروع و به جسپر (Jasper) ختم مي شود، يكي از خاطره انگيز ترين تجارب رانندگي زندگي شما را رقم خواهد زد. در انتهاي جنوب پارك، شهر كوچك و دوست داشتني بنف قرار دارد كه انواع ويلاهاي اجاره اي، مراكز خريد و رستوران ها و كافه ها را در دل خود جاي داده است. بنف در زمستان ميزبان ورزش هاي زمستاني است! پيست اسكي درياچه لوئيز و دهكده سان شاين (Sunshine)، دو مقصد پرطرفدار علاقمندان به ورزش اسكي محسوب مي شود.

  1. برج سي ان (CN) در شهر تورنتو

در كرانه سواحل درياچه اونتاريو (Ontario) و در بزرگترين شهر كانادا، برجي بلند به نام سي ان خودنمايي مي كند، اين برج بلند تبديل به يكي از نشان هاي معروف كانادا شده است. برج سي ان كه يكي از بلندترين سازه هاي ساخت دست بشر است، 553 متر ارتفاع دارد و داراي امكاناتي همچون رستوران 360 درجه اي مي باشد كه مهمانان آن مي توانند در كنار ميل كردن غذا، از مناظر شهري و چشم انداز دريا نهايت لذت را ببرند. همچنين براي لذت بيشتر گردشگران از چشم اندازهاي اطراف، تلسكوپ هايي تعبيه شده است كه با قدرت زوم بالايي كه دارند جزئيات شهر را به تصوير مي كشند. اتاقك هاي شيشه اي نيز تجربه هيجان انگيزي را براي شما رقم خواهند زد. با ورود به اين اتاقك هاي شيشه اي، آن هم در آن ارتفاع، تمام مناظر طبيعي و شهري زير پاي شماست. حتي افرادي كه تصميمي براي رفتن به داخل برج ندارند، در نزديكي آن توقف كرده و محو زيبايي هاي اين سازه ساخت دست بشر مي شوند. برج سي ان تقريباً از تمامي نقاط شهر قابل مشاهده است. برج نورپردازي شده و در هنگام شب، به رنگ هاي مختلفي در مي آيد كه بسيار جذاب و دوست داشتني خواهد بود.

  1. كبك قديم (Vieux-Quebec)

كبك قديمي يك ميراث جهاني ثبت شده در يونسكو است، شهري كوهستاني كه در ارتفاعات قرار دارد و داراي تاريخي ترين ساختمان هاي شهر مي باشد. قسمتي از شهر كه ارتفاع كم تري دارد و در امتداد رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence) محل اصلي سكونت و اقامت شاتوفرانتونك (Château Frontenac) است. اين مكان همچنين بسياري از گنجينه هاي ديگر را در دل خود جاي داده است. قسمت كوهستاني كبك بر روي صخره هاي مرتفعي واقع شده كه حتي ارتفاعشان به 100 متر بالاتر از سطح زمين نيز مي رسد و جاذبه هاي گردشگري همچون قلعه (Citadel)، دشت ابراهيم (Plains of Abraham)، ميدان پليس دام (Place d’Armes) و پارك تاريخي توپخانه (Parque Historique de l’Artillerie) در آن قرار دارد. اين منطقه يكي از محبوب ترين مناطق تاريخي كانادا است و به خوبي براي گردشگري توسعه يافته است. گردشگران در كبك علاوه بر لذت بردن از مناطق تاريخي، مي توانند در خيابان تِرِزور (Rue du Trésor) به تماشاي آثار هنري هنرمندان سرگرم شوند، سري به موزه هاي اين شهر از جمله موزه تمدن (de la Civilisation) بزنند و بازديدي هم از مراكز خريد، كافه ها و رستوران هاي داشته باشند.

  1. ويسلر (Whistler)

ازونكوور (Vancouver) تا پيست اسكي و شهر زيباي ويسلر تنها 2 ساعت رانندگي در پيش خواهيد داشت. در حاليكه ويسلر هميشه يك منطقه ورزشي مهم در فصل زمستان است، در فصل تابستان نيز مقصدي عالي براي دوست داران ورزش هايي همچون گلف و دوچرخه سواري كوهستاني به شمار مي آيد. به طوركلي در تمام سال و در تمام فصول فضاي شهري آن پر جنب و جوش و پر نشاط است. اين شهر در سال 2010 ميلادي توانست توجه ها را به خود جلب كند چراكه به عنوان يكي از مكان هاي برگزاري بازي هاي المپيك زمستاني 2010 انتخاب شده بود. گردشگران در ويسلر مي توانند به فعاليت هاي ورزشي همانند اسكي آن هم در كلاس جهاني مشغول شوند، امكانات تفريحي در فضاي باز را تجربه كنند، چشم اندازها و مناظر زيبا را ببينند و از خدمات هتل ها و رستوران ها بهره شوند.

  1. ساختمان پارلمان در اتاوا (Ottawa’s Parliament Hill)

ساختمان پارلمان در بالاي رودخانه اوتاوا بنا شده است و معماري آن مانند ساختمان هاي پارلماني به سبك نئو گوتيك (Neo-Gothic) متعلق به نيمه دوم قرن نوزدهم است. پارلمان را كه نظاره كنيد، برجسته ترين قسمت آن برج صلح (Peace) است كه مجلس عوام را از سنا جدا مي كند. در قسمت ورودي پارلمان نيز مشعل صد ساله اي وجود دارد. اين مشعل، در سال 1966 به سبب افتخار 100 سالە كنفدراسيون كانادا ساخته شد. همچنين پشت ساختمان پارلمان نيز در داخل يك باغ، مجسمه اي قرار دارد. در بخش ورودي پارلمان نگهبانان كت قرمز نيز مشغول رژه رفتن هستند. كمي پايين تر از پارلمان هيل در كنار رودخانه اوتاوا، مسير پياده روي مخصوصي احداث شده است كه پياده روي در آن بسيار رمانتيك و لذت بخش است.

  1. سنت جان سيگنال هيل (St. John’s Signal Hill)

ورودي بندر سنت جان جايي مشرف به شهر و دريا، محلي است كه مكان تاريخي ملي سيگنال هيل در آن واقع شده است. اين اسم بدان جهت انتخاب شده كه در سال 1901 در اين مكان، اولين سيگنال بي سيم، دريافت شد. هرچند كه ارتفاعات كنوني اين منطقه در سال هاي 1812 ساخته شد، اين كشورنقش استراتژيك و مهمي در جنگ هفت ساله با فرانسه ايفا كرده است. برج كابوت (Cabot) يكي از مكان هاي اصلي در سيگنال هيل به شمار مي آيد. اين برج در سال 1897 به جهت يادبودي ماندگار براي چهارمين سالگرد كشف نيوفاندلند (Newfoundland) ساخته شد. اين مكان همچنين يادآور گوليلمو ماركوني (Guglielmo Marconi) نيز مي باشد، در سال 1901 لو اولين سيگنال تلگراف راديويي در طول اقيانوس اطلس را با بيش از 2700 كيلومتر برد از پولدو (Poldhu) در انگلستان برقرار كرد. در اين برج نمايشگاه هاي تاريخي هيل سيگنال و تاريخ ارتباطات (با بخش ويژه اي در مورد ماركوني) نيز داير است. در بالاي برج، گردشگران مي توانند نظاره گر چشم اندازهاي پانوراما از شهر و ساحل باشند. از برج تا كيپ اسپير (Cape Spear) شرقي ترين نقطه آمريكاي شمالي قابل رويت است.

  1. مونترال قديمي (Old Montreal)

به بخش قديمي مونترال خوش آمديد! جايي با طعم ساختمان هاي قديمي تاريخي، همراه با چاشني مكان هاي ديدني گردشگري و رستوران هاي متعدد! ارابه هايي، گردشگران را ميان خيابان هاي سنگ فرش شده جا به جا مي كنند و ميدان هاي باز شهر را به آنها نشان مي دهند. مونترال شهري مدرن و شلوغ است اما بخش قديمي آن كمي پايين تر از ساحل قرار دارد و خالي از هرگونه شلوغي، سروصدا و آلودگي است و به نوعي به پناهگاهي براي گردشگران تبديل شده است. اگر شانس حضور در اين بخش قديمي را داشتيد، حتماً سري به دو مكان تاريخي بازار بونسكور (Marché Bonsecours) و خيابان بونسكور (Rue Bonsecours) بزنيد. تماشاي ساختمان سالن قديمي شهر، كليساي سلطنتي نوتردام، محله پرجنب و جوش ژاك-كارتيه (Jacques-Cartier) و سالن شهر 1870 نيز تجربه جذابي خواهد بود.

  1. مهاجرت خرس قطبي در منيتوبا (Manitoba)

يكي از منحصر به فردترين جاذبه هاي گردشگري كانادا، مهاجرت خرس هاي قطبي است. گردشگران مي توانند نظاره گر رفتن اين موجودات زيبا به سمت يخ هاي خليج هادسون (Hudson) در نزديكي شمال منيتوبا باشند. اجتماعي كوچك هر ساله در فصل پاييز امكان بازديد را براي گردشگران فراهم كرده است. بازديد با اين تورها به شما اين امكان را مي دهد كه سوار بر ماشين هاي مخصوصي شويد كه پنجره هايش حفاظ دارند و اين امكان را به شما مي دهند تا خرس هاي قطبي را از نزديك مشاهده كنيد. زمان مشاهده مهاجرت اوليه در ماه اكتبر يا نوامبر است، دقيقاً زمانيكه خرس ها منتظر يخ بستن آب و تبديل شدن به يخ پيش از ورد به آنها هستند.

  1. خليج كوچك فاندي (Bay of Fundy)

وقت سفارت كانادا

اين خليج در منطقه شرقي كانادا جايي در ميان نيوبرانزويك (New Brunswick) و نوا اسكوشيا (Nova Scotia) قرار دارد و به دليل جزر و مدهاي شگفت انگيزي كه دارد شهرت يافته است. بالا و پايين شدن اين جزر و مدهاي عجيب حتي به 19 متر نيز مي رسد و در نمونه هاي جهاني، پديده عجيبي به شمار مي آيد. برخي از محبوب ترين مكان ها و مناظر در امتداد خليج فاندي قرار دارند كه ديدنشان خالي از لطف نيست، از جمله آنها مي توان به صخره ها، سنگ هاي به وجود آمده در هوپ ول كيپ (Hopewell Cape)، پارك ملي فاندي، مسير پياده روي فاندي و جزيره گرند مانان (Grand Manan) اشاره كرد.

  1. بندرگاه داخلي ويكتوريا

تنها تعداد كمي از شهرهاي كانادايي با احداث بندر، كار زيبايي را براي توسعه آن شهر انجام داده اند. اين مكان رويايي داراي فضايي عالي براي قدم زدن، آرامش، خريد و ناهار خوردن در رو به روي بندر است. در مركز اين منطقه هتل تاريخي امپرس (Empress) قرار دارد كه‌ يكي از زيباترين ساختمان هاي شهر به شمار مي آيد. در طول ساليان سال امپرس ميزبان و پذيراي ملكه ها و پادشاهان بوده و حالا امروزه چاي با طعم سنتي و عطر خوب آن يكي از جذابيت ها و عوامل برجسته در جذب گردشگراني است كه به ويكتوريا عزيمت مي كنند. اين منطقه در تمامي طول سال جزو محبوب ترين مقاصد گردشگري به حساب مي آيد اما در فصل تابستان گردشگران زيادي را به خود مي بيند و از جنب و جوش بيشتري برخوردار است.

  1. پارك ملي گروس مورن (Gros Morne)

اين پارك ملي در نيوفاندلند (Newfoundland) واقع شده است و تا محبوب ترين پارك هاي ملي كانادا فاصله بسيار زيادي دارد، اما كشف طبيعت بكر اين منطقه و چشم اندازهاي زيبايي كه از كوه ها و رودهاي داخل تنگه هاي سرسبز به نمايش مي گذارد ارزش طي كردن اين مسافت زياد را دارد. اين پارك در ليست ميراث جهاني يونسكو نيز ثبت شده است. گروس مورن شامل ديوارهاي صخره اي شيب دار، آبشارها و سنگ هاي جالبي است كه توسط آب هاي فريز شده يخچال ها دچار خوردگي شده اند. اكثريت بازديدكنندگان براي بيشتر لذت بردن از مناظر اين منطقه همراه يك تور سوار قايق مي شوند. اما مسيرهاي پياده روي و كاياك سواري نيز براي كساني كه قصد دارند به تنهايي وارد منطقه شوند تعبيه شده است. اين پارك ملي در فصل زمستان جمعيت بازديد كننده كمتري را به خود مي بيند اما به لطف پيست اسكي، پارك در فصل هاي سرد نيز از ياد ورزش دوستان نمي رود.

  1. استنلي پارك ونكوور

استنلي پارك يكي از بزرگ ترين گنجينه هاي ونكووراست كه مساحتش به 405 هكتار مي رسد و با دسترسي راحت در قسمت غربي مركز شهر واقع شده است. استنلي پارك در حقيقت در شبه جزيره قرار دارد و با اقيانوس احاطه شده است، همچنين در اين پارك درختاني همچون سرو قرمز بزرگ و درختان كاج داگلاس (Douglas) به چشم مي خورند. به لطف يك ديوار امن ميان دريا و خشكي كه به نوعي سد دريايي محسوب مي شود، مسيري جهت دويدن، پياده روي و دوچرخه سواري ايجاد شده است. شما در اين منطقه چشم اندازهاي دوست داشتني و روح انگيزي از شهر و كوه ها نظاره خواهيد كرد. رانندگي كردن در اين مسير نيز حال و هواي خاص خودش را دارد. شما در اين پارك شاهد آكواريوم ونكوور، درياچه بيور (Beaver)، عمارت استنلي پارك و باغچه گل رز خواهيد بود. همچنين در بخشي از مناطق استنلي پارك ونكوور تعدادي ستون توتم وجود دارد كه قدمتشان به 100 سال پيش باز مي گردد. جالب است بدانيد ستون توتم در حقيقت تير يا چوبي است كه نقوش جانوران محافظ قبايل مختلف سرخپوستان روي آن منقوش شده.

  1. كلگري استمپيد (Calgary Stampede)

اگر شانس حضور در كانادا را داشتيد بي انصافي است كه در برنامه سفر خود جايي براي شركت در جشنواره كلگري استمپيد نداشته باشيد. اين جشنواره ده روزه يكي از بزرگترين رويدادهاي برنامه ريزي شده در غرب كانادا است. بسياري از مردم محلي و مسافران تابستاني ساعاتي از برنامه تعطيلات خود را به كلگري استمپيد اختصاص مي دهند. اين بار در ماه ژوئيه، شهر كالگري تبديل به يك شهري واقعاً غربي مي شود. در جشنواره كلگري استمپيد، مردم به جاي پوشيدن لباس هاي كار معمولي، شلوار جين و چكمه گاوچران ها را بر تن مي كنند. همچنين رويدادهاي روزانه نمايش اسب سواران، مردم را از سراسر آمريكاي شمالي براي لذت هيجان سواركاري، بازي ها، غذا و تماشاي نمايش هاي فوق العاده شبانه گرد هم مي آورد. در طول زمان جشنواره در اطراف شهر، صبحانه استمپيد به صورت رايگان توسط موسسات متعدد ميزباني مي شود. اين مراسم صبحانه خوري، يا در داخل ساختمان و يا در فضاي باز انجام مي شود و معمولاً پنكيك نيز سرو مي گردد. شايان ذكر است كه به طور معمول بسياري از اساتيد بزرگ موسيقي كشور براي تماشاي اين رويداد به شهر مي آيند.

  1. موزه حقوق بشر كانادا

جديدترين جاذبه شهر وينيپگ (Winnipeg)، كه توجه ساكنين كانادا و كل مردم كشورهاي جهان را به خود جلب كرده، موزه كانادايي حقوق بشر است. اين موزه در نزديكي فوركس (Forks) و در سال 2014 افتتاح شد، معماري موزه حقوق بشر كانادا داراي يك طراحي منحصر به فرد است و نماي آن بسيار چشم نواز مي باشد. در طراحي بناي اين موزه از هندسه و معماري گرفته تا رنگ آن از مناظر كانادا الهام گرفته شده است. همچنين مفهوم پشت موزه نيز تك و خاص بوده، بطوريكه حتي در زمان تصميم گيري براي آن اين موضوع به موردي بحث بر انگيز تبديل شده بود. موزه حقوق بشر كانادا داستان هاي شخصي را به تصوير مي كشد، ديدگاه هاي مختلفي را به نمايش مي گذارد و بر طيفي از موضوعات تمركز مي كند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 148
  • بازدید سال : 384
  • بازدید کلی : 25868
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی